Youtube, Facebook a Pornhub sú tri výrazy, ktoré ľudia na celom svete zadávali do Google vyhľadávača v roku 2023 najčastejšie. Spoločnosť Google uverejňuje každoročne štatistiky vyhľadávania na stránke Google Trends. Zaujíma vás, čo sme vyhľadávali najčastejšie my Slováci a bratia Česi? Nech sa páči, veríme, že to bude pre vás rovnako zaujímavé čítanie, ako pre nás. 🙂
V tabuľke najviac hľadaných výrazov na Slovensku za rok 2023 kraľuje jednoznačne slovo „voľby“. Zaujímavosťou je, že to isté slovo patrilo medzi najvyhľadávanejšie aj v roku 2022 (viď nižšie). Výsledky, ktoré uverejnil Google sú rozdelené do kategórií. Podľa jednotlivých kategórií boli za voľbami na Slovensku v roku 2023 najhľadanejšie výrazy: Robert Fico, Ako voliť, Daniel Heriban, Implózia a Petr Pavel. Ďalšie slová, ktoré sme na Slovensku najčastejšie hľadali pomocou Google vyhľadávača si pozrite tu 👇🏻.
zdroj: www.trends.google.com
Najčastejšie vyhľadávané výrazy v Českej republike
Značnú podobnosť s Čechmi nájdeme nielen v histórii a mentalite, ale aj vo výsledkoch vyhľadávania v Google za rok 2023. Vo výsledkoch Českej republiky stojí na čele meno Petr Pavel. Nasledujú: prezidentské voľby, Proč nespát na levém boku, Mathew Perry, Jak volit a Stardance.
Tu je ďalšie poradie vyhľadávaných slov Čechmi:
zdroj: www.trends.google.com
Čo hľadali ľudia najčastejšie na celom svete
Tramtadadááá. Fanfáry pre 3 slová, alebo lepšie povedané tri platformy, ktoré dosiahli top čísla. Youtube dosahoval v roku 2023 v priemere 340,28 milióna hľadaní MESAČNE a číslo, koľkokrát bol zadaný do vyhľadávača Google celkovo je za rok 2023 2,1 miliardy. Z toho bolo iba 1,06 % vďaka platenej reklame, čo znamená, že tento výraz dosiahol 98,94 % organického dosahu, čo je sen nejedného marketéra a biznisu.
Top 100 Google searches in 2023
# | Search terms | Monthly search volume | Total traffic driven by search term | Organic | Paid | |
1 | youtube | 340.28M | 2.1B | 98.94% | 1.06% | |
2 | 238.52M | 1.4B | 98.64% | 1.36% | ||
3 | pornhub | 189.81M | 214.35M | 100.00% | 0.00% |
Facebook bol hľadaný mesačne priemerne 238,52 miliónkrát a za celý rok 2023 bol zadaný do Googla 1,4 miliárdkrát. Z toho vyplýva, že Youtube mal pred Facebookom náskok takmer o 30 %. Organický dosah bol na úrovni 98,64 %, teda z toho bol dosah platenou reklamou len 1,36 %, čo je podobne potešujúci výsledok.
Na treťom mieste bol výraz „Pornhub“, ktorý bol v roku 2023 priemerne mesačne hľadaný 189,81 miliónkrát a za celý rok 2023 bol tento výraz hľadaný cez Google celkom 214,35 miliónkrát. Táto platforma nepotrebovala žiadnu platenú reklamu, tieto čísla sú čisto organické výsledky.
Ako vyzerá “vyhľadávací” rok 2023 vo videu? Mrknite sami 😉
zdroj: www.trends.google.com
Ak by Vás zaujímali celosvetovo najhľadanejšie slová podľa kategórií, vybrali sme niekoľko kategórií: novinky, ľudia, zosnulí, herci, atléti a hry.
zdroj: www.trends.google.com
zdroj: www.trends.google.com
Ak vás táto téma baví a chceli by ste sa dozvedieť viac a ešte aj hravou formou, a to doslova, Google dokonca ponúka na webe Google trends aj interaktívnu hru The most searched Playground, v ktorej môžete odhaľovať 25 najvyhľadávanejších ľudí, miest a momentov za posledných 25 rokov.
Celosvetový rebríček najhľadanejších slov v roku 2023
Tu je poradie 25 najhľadanejších slov na Googli v roku 2023. Zoznam 100 najhľadanejších výrazov si môžete pozrieť na webe Similarweb.
zdroj: www.similarweb.com
Čo sa najviac vyhľadávalo v roku 2022
Ak by ste sa chceli pozrieť ešte o rok späť, prinášame pre zaujímavosť aj pohľad na to, čo v Google vyhľadávači najviac zaujímalo Slovákov v roku 2022 a tiež to, čo zadávalo ľudstvo do Google najčastejšie v roku 2022.
zdroj: www.trends.google.com
zdroj: www.trends.google.com
Zdroj: https://about.google/stories/year-in-search/, https://www.similarweb.com/blog/marketing/seo/top-keywords/
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.