Pokiaľ chcete byť v organike na dobrých pozíciách a udržať sa na vrchole, odporúčame vám dať si záležať na tom, aby ste boli neustále v obraze. Okrem základných znalostí SEO totiž potrebujete najnovšie informácie v oblasti aktualizácií spoločnosti Google a taktiež neustále sledovať nové trendy z oblasti SEO. Iba tak máte šancu preraziť v konkurenčnom boji o prvenstvo. Ak totiž sústavne vylepšujete svoje miesto v organickom vyhľadávaní, pravdepodobne na tom pracuje aj vaša konkurencia.
Algoritmus Google prechádza v pravidelných intervaloch rôznymi aktualizáciami / update-ami, aby Google zabezpečil čo najrelevantnejšie a najbezpečnejšie webové stránky pre svojich užívateľov. A toto je dôvod, prečo je pre vás dôležité vedieť čo sa práve deje a aké individuálne kroky by ste mali podniknúť. Chápeme však, že popri mnohých pracovných taskoch je niekedy mimoriadne náročné sledovať všetky dôležité zmeny, preto vám prinášame zoznam tých najpodstatnejších za rok 2021.
1. SEO update – Odseky webu (Február 2021)
Vďaka tejto aktualizácií GOOGLE indexuje okrem celej webovej stránky aj jednotlivé pasáže stránky, odseky a vety. Konkrétne časti sa teda môžu zobraziť ako odporúčaný úryvok. Užívateľom sa odpovedá veľmi jednoducho na ich konkrétne otázky prostredníctvom časti textu miesto zobrazenia celej webovej stránky, čo je niekedy naozaj veľmi praktické. Aby ste boli úspešnými, snažte sa cieliť longtaily a dajte si záležať na kvalitnom obsahu a štruktúre textu. Google robot tak jednoduchšie zaindexuje obsah vašej webovej stránky.
Zdroj: www.wordstream.com
2. Aktualizácia „O tomto výsledku“ (február 2021)
Vo februári Google spustil aktualizáciu poľa „O tomto výsledku“ (“About this result”). Ako môžete vidieť na obrázku nižšie, toto pole pomáha používateľom zistiť komplexnejšie informácie o tom, ktoré informácie sú pre nich najpodstatnejšie.
Aké konkrétne informácie vám pole „O tomto výsledku“ poskytne?
- Či je pripojenie na stránku bezpečné.
- Či iné weby s podobnými kľúčovými slovami odkazujú na túto stránku.
- Jazyk stránky.
- Či je toto hľadanie relevantné vo viacerých oblastiach.
- Ak ide o odkaz na Wikipédiu, tak poskytne stručný popis.
Toto pole nemá vplyv na vaše poradie v organickom vyhľadávaní, ide len o akýsi zoznam faktov o webe. Má však vplyv na udržanie akejsi dôveryhodnosti webu a naopak selektuje nespoľahlivé weby. Odporúčame vám uistiť sa, že váš web používa https. a budujte kvalitné spätné odkazy s dôrazom na najsilnejšie kľúčové slová webu.
Zdroj: www.wordstream.com
3. SEO update – 100% aktualizácia indexovania mobilných zariadení (Marec 2021)
Responzivita webu je nepochybne mimoriadne dôležitá pre to, aby sa váš potencionálny zákazník cítil na webe dobre a zbytočne skoro neodchádzal. Za posledné roky vzrastá počet užívateľov, ktorí vyhľadávajú prostredníctvom Google cez mobilné zariadenia.
Najintenzívnejší nárast mobilných zariadení sa zaznamenal v roku 2010. Google na tento fakt reagoval veľmi promptne. A to väčším dôrazom na hodnotiaci faktor mobilnej responzivity webových stránok. V roku 2016 sa po prvýkrát začali indexovať mobilné obsahy webov. Odporúčame vám vždy sa uistiť, či je vaša webová stránka responzívna pre mobilné zariadenia.
Responzivitu webu si môžte prakticky odskúšať na testovacom Google nástroji Mobile-Friendly.
Vývoj SEO Mobile-first indexing updatov za posledné roky
Zdroj: www.wordstream.com
4. SEO update – aktualizácia recenzií produktov (Apríl 2021)
Google sa snaží zobrazovať čo najhodnotnejšie informácie, ktoré sú nápomocné jeho užívateľom. Inak tomu nie je ani pri recenziách. Ľudia oceňujú recenzie, ktoré disponujú kvalitným obsahom a podávajú hĺbkové informácie o produktoch. A práve pre tento fakt Google vykonal v Apríli 2021 aktualizáciu, ktorá by mala takýto obsah odmeňovať. Pri vytváraní obsahu je nepochybnou výzvou vytvoriť koncept ktorý bude odborný, originálny a ktorý Google vyhodnotí ako relevantný.
Na čo si dávať pozor pri vytváraní obsahu?
-
Odborné znalosti o produktoch.
-
Originalita obsahu nad rámec stručných informácií od výrobcu.
-
Porovnanie s inými produktami alebo podobnými modelmi.
-
Pomoc spotrebiteľom pri výbere.
-
Porovnanie výhod a nevýhod produktu.
5. SEO aktualizácia – Multitask Unified Model (Mum) (Máj 2021)
Pomocou Google vyhľadávania užívatelia dostávajú odpovede na nimi zadané otázky. Hľadanie však väčšinou pozostáva z niekoľkých krokov. Na to, aby ste dostali odpoveď, ktorú hľadáte v priemere zadáte až 8 vyhľadávacích dotazov. Čím odbornejšie sú otázky, tým je počet dotazov vyšší. Aby Google preklenul túto priepasť, vyvinul Multitask Unified Model – MUM. Technológia sa zameriava na uľahčenie získavania kvalifikovaných odpovedí na komplexnejšie vyhľadávacie dotazy. Je podobná ako BERT v tom, že bol postavený na architektúre Transformer, ale je 1000 x výkonnejšia. Ľahko porozumie jazyku a zároveň ho generuje. Výhoda MUM je tá, že porozumie informáciám ktoré jej predložíte v podobe textu a dokonca aj obrázka. V budúcnosti je plánované jej rozšírenie o zvukový a video obsah.
6. SEO aktualizácia – Link Spam (Jún 2021)
Linkbuilding je jedným z kľúčových faktorov každej SEO optimalizácie. Odkazy na relevantné a kvalitné weby sú akousi zárukou dôveryhodnosti. Tiež sú jedným zo spôsobov, akým Google posudzuje, či si zaslúžite byť vo vyhľadávaní hore. Budovanie linkov v SEO odvetviach marketingu má však niekedy za následok mnohé nekalé praktiky. Predbiehanie sa v počte spätných odkazov, či takzvané link farmy. Spoločnosť Google má záujem objasniť a vytriediť prirodzený linkedbuilding od neprirodzených a nútených, či dokonca nekalých odkazov na rôznych pochybných weboch.
Ako ochrániť váš web pred spamom?
Nezabudnite pravidelne kontrolovať vašu webovú stránku pred nechceným spamom. Dajte si mimoriadne záležať najmä v prípade, že vaša stránka obsahuje affiliate, interagujete prostredníctvom fór a komentárov.
- Pravidelne čistite vaše stránky od nevyžiadaného spamu.
- Aktualizujte SSL certifikát pomocou nástroja Google Search Console.
- Používajte noindex a označujte odkazy ako nofollow.
7. SEO update – Aktualizácia page title (August 2021)
Google úplne bežne dolaďuje názvy (title) stránok podľa vyhľadávacích dopytov. Od augusta však mení názvy spôsobom, ktorý nie je vždy žiadúci. Je to pre to, že Google spustil nový systém úpravy názvov (title-ov) a to nie podľa dopytov, ale webu ako celku. Aktualizácia stále prebieha a nie je v konečnej fáze. Google tvrdí, že je to preto, že väčšina webov neopisuje obsah dostatočne výstižne, prípadne je príliš dlhý a umelo vypĺňaný kľúčovými slovami. Ďalším dôvodom je ten, že mnoho webov page title nemá vyplnený vôbec.
S nami budete vždy v obraze. Sledujte náš pravidelný blok z oblasti PPC, SEO a online marketingu a využite naše služby. Potrebujete správne nastaviť PPC reklamu, nastaviť a spravovať Facebook reklamu alebo potrebujete poradiť v oblasti digitálneho marketingu? Neváhajte a dohodnite si bezplatnú konzultáciu s Digitalmanom a načrtneme vám tie najvýhodnejšie riešenia pre váš biznis.
Matej Tóth je zakladateľom a CEO úspešnej online marketingovej agentúry Digitalman. Svojej práci sa venuje už 15 rokov, pričom má bohaté skúsenosti nielen zo Slovenska a Čiech, ale aj z krajín ako sú: Rakúsko, Nemecko a Veľká Británia. Svojou odbornosťou a skúsenosťami v oblasti online marketingu je Matej rešpektovanou osobou v odvetví. Jeho prístup k práci je zameraný na kreativitu a inováciu, pričom jeho cieľom je vytvárať kampane ktoré prinášajú výsledky.